خونی

سرچشمه ی این قرقاول ها هیمالیا است که از نپال از طریق تبت وارد شمال برمه شدند و به سمت شمال غربی چین حرکت کردند. زیستگاه مورد نظرشان، گیاهان مخروطی یا ترکیب جنگل ها و مناطق نیمه خشک در لاین برفی است.

این قرقاول ها بسته به فصول و طول تابستان در محدوده خود حرکت کرده و در ارتفاعات بالا دیده می شوند. از طرفی با افزایش برف در پاییز و زمستان، جمعیت آنان به سمت ارتفاعات پایین تر حرکت می کند.

از نظر دوندگی خوب هستند اما از نظر پروازی، ضعیف به شمار می آیند.

خصوصیات دیگر :
ممکن است یک کلاچ حاوی ۱۴ تخم باشد که متوسط آن، ۶ تا ۷ تخم است. جنس ماده به مدت۲۷ تا ۲۹ روز بر روی آنها می نشیند و جنس نر از لانه محافظت می کند. تخم ها بیضی شکل بلند هستند و از نظر سایزی متفاوتند و رنگشان، صورتی یا سفید مایل به زرد با خال های قهوه ای تیره یا قرمز کم رنگ، می باشد.

تغذیه: غذاهای سبز را ترجیح می دهند و در طبیعت بیشتر مصرف گلسنگ دارند. مواد غذایی را با نوک خود جمع می کنند و به ندرت برای غذا از چنگال استفاده می کنند.

ظاهر :
جنس نر به رنگ خاکستری نقره ای با رگه هایی کم رنگ در بدن است. چهره، دم و سینه مایل به قرمز می باشد و دم آنان، دلیل گذاشتن نام خون بر این گونه است.

جنس ماده، به رنگ قهوه ای و صورت به رنگ نارنجی می باشد. هر دو جنس دارای سر کوچکی اند که گاهی تاج ضعیفی بر روی آن ایجاد می شود