سیامی

قرقاول های سیامی با نام علمیLophura diardi که به عنوان Diard’s Fireback نیز شناخته می شوند، بومی جنوب شرقی آسیا هستند که در جنگل های دشتی کامبوج، لائوس، شرق تایلند و شمال تا ویتنام یافت می شوند.

بسیاری از آنان تا سال سوم زندگی خود هیچ تخمی نمی گذارند. با این حال، پرنده نر معمولاً در سال دوم خود بارور است. از طرف دیگر با شروع تخم گذاری، جنس ماده می تواند تعداد تخم نسبتاً خوبی در یک فصل بگذارد. معمولاً در یک کلاچ، حدود ۶ یا ۷ تخم می گذارند و ممکن است چندین کلاچ ایجاد کنند.

آنان از دانه های گیاهان، حشرات، بی مهرگان کوچک(سوسک ها) استفاده می کنند و جزء گروه فرصت طلبان هستند و حشرات کوچک، بی مهرگان، مارمولک ها و… را می خورند. در زمانی که این قرقاول ها را به اسارت می گیرید، می توانید آنها را با غذاهای پلیت شده و خوراک های مرطوب نگهداری کنید.

از نظر جثه، نسبتاً بزرگ اند و تقریباً ۸۰ سانتی متر طول دارند. جنس نر دارای پرهای زینتی خاکستری رنگ است، یک غبغب بزرگ دارد، پا و ساق پا به رنگ قرمز است، پرهای تاج به رنگ سیاه و عنبیه ای قهوه ای مایل به قرمز دارد، دم بلند آنان با انحنایی که دارد، مایل به رنگ سیاه دیده می شود.